måndag 17 maj 2010

Hårshow!

Jag har varit på min första hårshow, i torsdags.
Nä, det var inte hårtussar som den där i reklamen som uppträdde, utan det var min syster och hennes klasskompisar som hade klippt, färgat och stylat ett helt gäng folk som gjorde kattpromenad på en scen i Ö-vik. Jättekul! Min syster var så söt i sitt lockiga hår, rödmålade läppar och lättklädda utstyrsel.

Jag vet inte vad som hänt med mig, men jag blir rörd för minsta lilla. Luciatåg, Småstjärnor på Gågatan och folk som struttar runt till svängig musik och visar frisyren. De var så fina, och tanken på vilken prestation min lillasyster utför på den där skolan satte igång tårkanalerna. Jag kämpade hårt för att hålla tillbaka.

Det enda negativa med showen (förutom en helikopter som jäklades med ridåerna) var att inte eleverna lyftes fram som de förtjänade. De skulle fått stå längst fram i slutet och mottaga folkets jubel. Istället fick de stiga ett steg åt vänster i ett myller av folk som deltog i showen. Jag kunde urskilja tre; min syster, hennes rumskompis och en tjej som jag träffat i Sollefteå tidigare.

Nåväl. Det var en rolig upplevelse och vi fick en liten familjeutflykt på köpet!

Bra jobbat Karin!

/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar