söndag 30 maj 2010

Musik.

Så otroligt viktigt. Så otroligt jäkla viktigt. Och så själshelande. Roligt. Stämningsförstärkande. Ibland helt stämningssättande. Det har en otrolig kraft. Från den mest banala popdängan som lyckats etsa sig fast hos allmänheten, till det mest intelligenta och utsökt komponerade klassiska stycket.

Musik har alltid betytt så otroligt mycket för mig.

Men nu har jag svårt att utöva det. Jag vet inte riktigt varför. Har varit så av och till under flera år. 

Ikväll satte jag mig vid pianot. Jag spelade, kände, njöt, släppte alla tankar fria. Sedan började jag tänka. Och därefter slutade jag spela.

Varför har det blivit så?

/Annalunda


1 kommentar:

  1. Lätt till att försvinna i tankarna när man gör något som man slappnar av av... Det samlas mycket i hjärnkontoret under åren. Sortera. Vad är viktigt, försök lägga undan småsakerna i ett fack som du namnar "senare". Njut av ditt kunnande inom musikens värld. Det är viktigt att vidmakthålla sina kunskaper.
    Kram på dig och tack gärna, sänd bilderna på sonen.
    Nina

    SvaraRadera