onsdag 15 december 2010

Hjuletider

  
Nu snurrar det för många. Julemat ska planeras, klappar inhandlas, inbjudningar till middagar skickas ut, kort ska skrivas, kakor ska bakas... Ja, ni vet hur det brukar vara.

Själv känner jag mig lugn inför årets största konsumeringsfest. Vi har våra stjärnor i fönstren, julklappskassan är enligt överenskommelse betydligt lägre än tidigare år och diverse godis- och kakfixerier samt festligheter känns bara roligt! Värre är det för familjen där uppe, som sliter med tunnbrödbak och alla förberedelser. Stressa inte ihjäl er, rara ni! Ledsamt nog är jag inte hemma i Sollefteå förrän sent dagen innan tomten kommer, men å andra sidan är jag glad att jag har möjlighet att åka hem åtminstone!

I år gläds jag också över att jag får vara ledig mellan jul och nyår, att hela familjen är ledig på julafton, att Trolltyg i Tomteskogen visas på TV och att jag och syster hittat ett roligt sällskapsspel inför traditionell spelkväll.

Lucia hälsade på hos oss i måndags. Vackert! Stämningsgivande! Självklart fällde jag en liten tår (jag blir så lätt rörd över kombinationen barn och sång) och jag kunde dessutom smita åt mig en extra lussebulle.

Jag är här och julen kommer hit. Sedan tar jag med mig den upp. Det blir toppen!

/Annalunda
  

2 kommentarer:

  1. Var det Sverige Lucia 2010??? För det är Anna Franzon min kompis som jag spelat för er på myspace! :)

    SvaraRadera
  2. Nej, det var en skolklass från Lidingö :)

    SvaraRadera