måndag 20 december 2010

Välkommen härliga måndag!

 
Aldrig tidigare har jag längtat efter en måndag som i helgen. Konstigt? Njae...

Min romantisering av snöskottningen var helt obefogad. Första spadtagen kändes bra, men efter att ha svettats genom hela gården och inse att himlen kommer förse oss med nästa omgång snö inom kort försvann det rosa skimret kring aktiviteten. Och detta skulle vi göra hela veckan!

Fy. Fan. Vad. Mycket. Snö.

En stor eloge till Robert, som tagit större ansvar i skottningen i utbyte mot att jag skött tvätt och städning. Men ändå. Fy. Fan.

Igårkväll kikade jag ut innan vi gick och la oss. Jo, det såg bra ut! Uppehåll.
Imorse var det över en decimeter snö igen.

Tur att det är måndag!

/Annalunda
  

3 kommentarer:

  1. Välkommen till Stockholmsrealiteten! Fick du inte ta med dig snöslungan med dig ner?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är för att du och jag flyttat söderut som det snöar här. Vintern skulle sakna oss för mycket om den inte följde med oss :) Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig Anneli! Det finns ingen annan anledning ;)

    SvaraRadera