torsdag 16 december 2010

Komma till skott

  
Ute vräker det ner och det är våran tur att skotta gården vid huset där vi bor. Det känns både jobbigt och skönt på samma gång.

Jobbigt, eftersom det innebär att lasta miljontals snökristaller på en spade och sedan förflytta dem tusentals millimeter. Skönt, eftersom kroppen får arbeta och hjärnan får frisk luft!

När jag var yngre tyckte jag det var kul att skotta (jag kanske inte gjorde det alltför ofta, men ändå) eftersom jag gillade att jämna till. Skarpa kanter och slät mark, gärna fina högar på sidorna också. Och så gillade jag berömmet från mamma och pappa, tröttheten och träningsvärken efteråt.

Ikväll ska jag skotta med samma (snö)driv(a) bara jag kommer till skott(a) innan Robert.

/Annalunda
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar