torsdag 23 december 2010

Da'n före da'n!

 
Torsdag. 23 december. Dagen före julafton.

Idag kommer det inte vara särskilt mycket liv i luckan på arbetet. Hittills är vi hela 6 personer som pallrat oss hit. Jag bryter lugnet genom att spela julmusik utan hörlurar.

På tunnelbanan var det också väldigt glest med folk, vilket passade mig perfekt när jag skulle transportera min 100kg (minst) tunga packning (snickersen står för den mesta vikten). I eftermiddag bär det iväg norrut! Äntligen!! Jag hoppas att bussen kommer fram i tid, så jag hinner se sista minutrarna på uppesittarkvällen - för traditionens skull.

Jag gillar traditioner. De är trygga och härliga! Min favorit på julaftonen är när hela familjen bänkar sig vid köksbordet med årets nya sällskapsspel. Radion spelar julmusik, vi äter godis trots att vi är proppmätta och katten stryker omkring benen. Och vi skrattar.

Snart är jag hemma och får krama de jag tycker mest om i världen!

God Jul!

/Anna
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar