onsdag 1 december 2010

Män i strumpbyxor

 
I en och en halv veckas tid har jag varit rätt flitig att plocka på mig en Metro när jag åker tunnelbana (ni vet, den där gratistidningen med varannan sida reklam). Syftet är att låtsas ta reda på vad som händer i världen, men ändå rätt snabbt bläddra fram till de sista sidorna med insändare, serier och korsord.

Under denna period har det varenda dag funnits en liten insändare angående män i strumpbyxor. Kvinnor som rekommenderar strumpbyxor till män istället för långkalsonger, män som vill använda men inte vågar, män som använder och trivs i det, kvinnor som har män som använder osv.. Det verkar vara ett hett diskussionsämne.

Det som förvånar mig är att det inte varit på tapeten tidigare! Jag menar, Robin Hood har ju satt trenden för läänge sedan.



/Annalunda
   

12 kommentarer:

  1. Eftersom du nu läst och kan ses som en expert på ämnet -- VARFÖR I HELA GUDARNA strumpbyxor istället för långkalsonger??? Det är ju bara... FEL!

    SvaraRadera
  2. Det är mycket bekvämare än sladdriga långkalsonger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller med dig är en grabb på 56år o gilla strumpbyxer att har på mig

      Radera
  3. Nylon sägs också ha en viss värmande och isolerande effekt.

    SvaraRadera
  4. Bästa Bror Bkörn, om du hittar hit igen så gå in och läs min länk ,sid 22. http://www.metro.se/se/misc/pdf/2010-12-04/SEMMA_2010-12-04.pdf

    även ni andra som är nyfikna på det här.
    mvh Lukas

    SvaraRadera
  5. Bäste Lukas, jag är imponerad att du hittade hit till min annars rätt anonyma blogg. Kul att få respons! Tror dock att min käre storebror är lite ironisk, likväl som inlägget var laddat med en stor dos humor. Dock håller jag med dig i det du skriver! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Det var inte alls svårt att hitta hit, bara att följa länkarna hit =)

    http://unisexmode.wordpress.com/2010/12/06/det-bubblar-verkligen-nu/
    mvh Lukas

    SvaraRadera
  7. Det var som rackarns! Premiärlänk minsann :)

    SvaraRadera
  8. Grattis =)
    God Jul =)
    Lukas

    SvaraRadera
  9. I Tyskland er det ok at män går med strumpbyxor, es fx denne web sida.
    http://www.deutsches-strumpfmuseum.de/mode/herrens.htm

    Er helt museum om strumpbyxor til män...

    SvaraRadera
  10. tycker det är skönt att har på sig srtumpbyxer min fru gilla det

    SvaraRadera
  11. Använder med glädje strumpbyxor tillsammans med kilt. Inga konstigheter med det, givetvis även offentligt, inga konstiga blickar eller kommentarer. Frugan uppmuntrar min stil!

    SvaraRadera