onsdag 4 augusti 2010

"För första gången går Urkultståget.."

...och för första gången på flera år har jag inte möjlighet att gå på Urkult.

Nu, när det går ett tåg från Stockholm direkt till Näsåker. Ett 60-talscharmigt tåg med underhållning ombord.
Nu, när vi hittat vårt "camp". En tradition som jag redan måste bryta.
Nu, när alla fina människor äntligen åker dit. Efter att jag tjatat i flera år och de varje gång ställt in.

Näe, jag vill inte! Jag vill inte vara i huvudstaden nu!
Jag vill inte gå miste om allt det fina Nämforsen bjuder på just i helgen! Jag vill vara där, uppleva, känna dofterna, höra musiken - göra musiken! Smaka på konstiga maträtter, dansa annorlunda danser, hitta på dumheter! Trängas i tältet, väckas klockan 8:00 och bli lurad att det är mitt på dagen, spela blockflöjt och ropa Yatzy.

Men nej.
Jag har inte råd. Jag jobbar.
Och jag är ledsen.

Fan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar