tisdag 10 augusti 2010

Mardrömmar och magont

Innan jag skulle somna igår svoschade bilder genom huvudet i en rasande fart. Jag satt i en bil och BANG körde jag in i en vägg, TJOFF flög jag utför ett stup, SVISCH åkte jag ner i en sjö.. Så där höll det på. Jag försökte tänka på annat men min trötta hjärna bara matade på med otäckheter.

Till slut lyckades jag somna.

Efter en stund drömmer jag att jag kör bil igen och somnar bakom ratten. Somnar och somnar och sällskapet väcker mig och till slut är jag inte i bilen längre utan ligger ner någonstans bredvid min syster och sover. Jag försöker vakna. Paniken växer när jag inser att jag är fast i sömnen. Jag försöker skrika så min syster ska höra mig och väcka mig, men det blir bara mer obehagligt och när jag till slut lyckas vakna av mig själv sover jag fortfarande. Ännu mer panik - hur djupt sover jag egentligen, hur tar jag mig härifrån? Jag fortsätter skrika - JAG MÅSTE VAKNA!!

Till slut lyckades jag vakna. På riktigt.

Jag funderar på om det var så nyttigt att köra bil i söndagskväll i regn, mörker och dimma. Visst var jag trött, men jag höll mig ändå skärpt och var inte alls "sovtrött". Men kanske ändå att en liten oro satte fäste där och spökade för mig igår. Troligen.

Drömmar kan vara otäcka. Fortfarande idag har jag ont i magen, känner mig orolig. Det är inte klokt vad de sätter fäste de där upplevelserna som infinner sig under natten. Blä.

Nu är jag vaken och väntar på att magontet ska släppa.
Sedan ska jag undvika bilkörning kvällstid en bra stund framöver!

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar