måndag 30 augusti 2010

Lillasyster har blivit stor

    
Text och musik: Anna Gideonsson

Lillasyster har blivit stor.
Tiden går, snabbare än man tror
Jag minns en tjej med lockigt hår
Som inte kunde prata rent på flera år

Sjöng så fint på engelska, som bara hon förstod
Täckte alltid tv:n, jag beundrade hennes mod
Ville ha applåder och hon bugade där hon stod.
Men det var då, och vi var små


Lillasyster har blivit stor
Hon växt ikapp både mig och storebror
Men jag minns vi lekte förr
Som när vi sprang ikapp på knä, från en mattskarv till en dörr

Jag kom alltid först, men hon blev bättre dag för dag
Kämpade, gav aldrig upp. Till slut förlorade jag
Fast vi tävlade mot varann var vi på samma lag
Ja, det var då. Men än är det så


Lillasyster har blivit stor
Åren går, snabbare än man tror
Men jag minns det som igår
När hon kom till mig, då hon tyckte kärleken var svår

Romanser har passerat, ingen måttet höll såklart
Lillasyster ville ha nån rolig, snygg och smart
Äntligen en dag började kärleken ta fart
De sågs på dans. Hon blev snart hans


Lillsyster, nu är du stor
Men lilla Karin ännu i hjärtat bor
Jag säger nu som jag sa då:
Du klarar allt och alla mål kan du nå

Lillasyster, du är mig kär
Och jag förlitar mig på Henric här
Var nu rädda om varann
Lev ett lyckligt liv, som hustru och som man

Skratta och ha kul, se till att livet fylls med flams
Bråka lite lagom, men se till att somna sams
Acceptera svackor, ta er starka ur allt trams
Det är ni två. Vackra som få
Kärlek bestå, när ni samman gå.


Lillasyster har blivit stor...

/Anna
 

3 kommentarer:

  1. KÄRLEK TILL DIG!!!

    SvaraRadera
  2. Man blir ju tårögd IGEN bara man läser texten. Ni är båda världens finaste och duktigaste systrar!

    SvaraRadera
  3. Och du är världens finaste och duktigaste bror!

    SvaraRadera