torsdag 23 september 2010

Fine far

   
Pappa är go han. Över telefonlinjen spelar han upp senaste alstret, som handlar om jaktsäsongen och älgskogen. Jag hör glädjen och stoltheten i rösten och kan urskilja melodin i bruset som blir då man spelar stereo direkt i luren.

Det låter bra, det lilla jag hör!

Sedan ber jag honom läsa upp texten. Den är genial! Han lyfter fram både humor, allvar och skildrar verkligen hur det går till uppe i skogen. Och han gör det på gammelmål.

Från början pratar han högtidligt, men snart börjar han ta några trevande toner och slutligen är sången i full gång. Typiskt pappa, och så underbart!

Jag är så stolt och glad över min fine far! Och jag hoppas han fortsätter skriva låtar på samma vis - Jag är den första som köper skivan!

/Anna
  

3 kommentarer:

  1. Va fint, man blir ju nästan rörd över hur du skriver. Jag är stolt över dig också.

    SvaraRadera
  2. Du skriver så fint så man blir nästan rörd. Jag är nog lika stolt över dig också

    SvaraRadera