onsdag 15 september 2010

I'm walking in Melvis

 
Idol är igång för fullt. Det är samma visa varje år - Jidhe skojar med de sökande (dock har han magrat en del och dragit ner på klämkäckheten), juryn växlar mellan att smöra och att fälla spydiga kommentarer, folk saknar insikt om både oerhörd begåvning och värdelös sångteknik, den ene är otroligt seriös för att efterföljas av nån som bara vill spexa, det är skratt, tårar, kliché på kliché...

Men trots att jag egentligen tycker det är ett fånigt och uttjatat program kan jag inte låta bli att fastna framför tv:n och tycka till - dels om tidigare nämnda programinnehåll, och dels om alla människor som  köar i timtal för att få en liten stund i rampljuset. Och det betyder ju ändå att det väcker en reaktion inom mig. Bra tv? Ptja, lite.

Ja, nu är Idol igång. Och jag hänger på.

/Annalunda
 

1 kommentar:

  1. Jag försökte kolla på Idol i tisdags, men jag kunde inte se mer än kanske en kvart. Jga gillar det inte helt enkelt. Jag kan inte sätta fingret på varför, men jag blir bara väldigt rastlös och lite irriterad av att kolla. Hmmm, måste gå på djupet med den analysen...

    SvaraRadera