måndag 6 september 2010

Funderingar om smuts

 
Igår renbäddade vi sängen. Det är något speciellt med att krypa ner mellan frasande lakan och känna doften av nytvättat. Allt känns så fräscht, nytt och oförstört och bara tanken att få sova i det rena paradiset blir svindlande.

Sen kommer natten.

Det luktar fortfarande gott, men jag börjar ändra uppfattning. Den där renheten, är den inte lite stel? Och kall!

Imorse vaknade jag alldeles frusen.

Må vara att det är äckligt med otvättade sängkläder, men smutsen skänkte mig en värme som jag inte kommer återfå förrän nästa gång det är dags att bädda rent!


Smuts is the shit. I dubbel bemärkelse.

/Annalunda

  

3 kommentarer:

  1. Smuts is the shit. Hahahaha!! Roligt! Jag håller med mig.

    SvaraRadera
  2. det ligger nåt i det du skriver, tror jag ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, det var ju detta inlägg mitt inlägg var meningen att kommentera...

    SvaraRadera