tisdag 1 mars 2011

Det som händer det händer

 
Denna vecka händer det en del. Min almanacka blev nästan rädd när jag började skriva ner grejer på sidorna, eftersom jag knappt öppnar den.

Idag har jag fått mina nya arbetskläder (vilka jag nog inte berättat om). Nu kommer jag vara dressad som en "riktig" receptionist, med kostymbyxor, skjorta och kavaj. Jag funderar skarpt på att investera i lite sjalar och scarfs också, bara för att se extra proper ut.
Kanske fixa naglarna?

Ikväll ska jag träffa fina Anneli, som ärar Stockholm med ett besök mitt i hennes hektiska vardag. Det ska bli jätteroligt att höra lite mer ingående om hur hon upplever musikaldebuten. Dessutom ska vi kolla upp ett datum då jag ska åka till Gotland och se hennes prestationer i Allt eller inget.

Imorgon ska jag släpa med Robert och visa lägenheten vi ska flytta till (ja just ja, det har jag heller inte sagt). Lagom till min födelsedag i maj kommer vi vara Liiidingöö-bor.
Två bonnläppar från norr på Stockholms Manhattan, så kan det gå!

Efteråt pyser herrn ut på stan med barndomskompis, som ska flytta upp till Gällivare igen för kärlekens skull (vad de hittar på vill jag nog inte veta). Själv ska jag plinka lite piano och kompa skönsjungande Fanny.

På torsdag är det premiärbesök, för min del, på Golden Hits. Jag föreställer mig ett slags disco för de som är 50+ och har höga förväntningar.

När helgen kommit hoppas jag att jag fått grönt ljus att åka till Gävle. Sara M och jag har länge talat om att skriva en schlagerhit, så förhoppningsvis är tiden inne nu.


Enligt tidigare erfarenheter vet jag dock att planer kan ändras och saker kan komma i vägen. Men just nu lever jag på förväntningarna, och det som händer det händer.

/Annalunda
  

3 kommentarer:

  1. Ni har mina kondoleanser... tvingas in i "kan inte - det är sjuttis på Schuttis" livet.

    Vad kommer du tar för smeknamn? Coco, Noffan, Giddan? Eller blir det kanske även en höjning med en "von" injektion mellan för- och efternamn?

    SvaraRadera
  2. "Kondoleans: Formellt, högtidligt beklagande av någons sorg över en avliden."

    ?

    Jag tycker du ska vara glad för vår skull! Vi slipper tränga oss på (och in) i någon bekants gästrum och får istället ett eget hem 10 minuter från jobbet.

    Om du varit ett mattetal skulle man behöva räkna med bråk ;P

    SvaraRadera
  3. Du ska läsa det mer som "haha... han e bara avis att han inte bor på ön..."

    och vore jag ett mattetal?? Jikes, svaret är då 1.61803399... Eftersom du måste då ta till bråk: Enkelt:(1+Sqrt(5)) och dela det med 2.. för hur kan du annars räkna ut φ ? Absolut, räkna med bråk.

    SvaraRadera