lördag 5 mars 2011

Heja helg!

 
Det blev ingen middag igår. Jag orkade inte efter alla projekt som varit i veckan. Däremot hälsade jag på idag istället! Tog med mig lite kakor och hade en riktigt trevlig eftermiddag. Innan kakorna träffade jag Elina, som var i krokarna och hann med en liten lunch innan hon skulle vidare. Dubbla sociala evenemang! Inte dåligt för mig en lördag tycker jag. Jag har sovit som en stock inatt, i många timmar. Det brukar sätta fart på tösen.

Här hemma har det blivit mörkt nu. Jag lade mig i sängen med datorn en stund utan att tända några lampor och nu håller dagsljuset på att checka ut. Planen är att vänta tills det blir riktigt skumt, sedan brassa på med ljus och musik och röja lite i vardagsrummet. Efter att TV:n försvann har det förfallit där inne.

Ikväll är det jag som ska laga mat, eftersom Robert jobbar. Förra veckan lagade han en gudomlig lamminnerfilé med rotgrönsaker och den bästa sås jag smakat. Själv är jag nöjd om jag inte bränner vid något, eller över/underkryddar. Men kyckling kan väl inte vara så fruktansvärt svårt att få till, eller?

Imorgon är det lägenhetsvisning, på riktigt. Och Fredrik flyttar in hos oss i tre dagar. Det blir bra det!

Hoppas du på andra sidan skärmen har en lika bra helg som mig!

/Anna
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar