söndag 20 mars 2011

Kryp och elände

 
Vi har fått besök. Små svarta kryp, som liknar mjölbaggar, fast klenare.
De verkar komma in genom ytterdörren, där vi upptäckt att det saknas en bit av golvlisten. Igår satte jag igång projektet att röja undan allihop och jag har dessutom köpt en insektsspray som jag ska gå lös med om en stund.

Jag trodde först att det inte var så omfattande, att jag kunde dammsuga upp de få som hittat in i lägenheten och sen spraya för deras entré. Men så öppnade jag skafferiet... Just nu tar jag en liten paus, för att samla kraft att mota bort de sista. Jag har kommit fram till att de inte gillar söta saker, såsom socker, oboy och frukostmüsli. De är däremot mycket förtjusta i besk kakao och tråkig pasta. För att sammanfatta det hela är dessa kryp äckliga, ofarliga och har ytterst dålig smak.



Och nu ska de väck!
Muahahahahaha!!!!

/Annalunda
  

1 kommentar:

  1. Hemskheter! Jag har problem med silverfisk i lägenheten... inte kul... Dammsög upp några stycken, men nu undrar jag om de kanske fortfarande lever därinne. Definitivt inte bra!

    SvaraRadera