onsdag 16 juni 2010

Årstidens populäraste samtalsämne!

Ni vet väl alla vilket det är?

Precis! Semester!

Standardfrågorna är följande:

Får du någon semester i år?
Hur många veckor semester tänker du ta ut?
Ska du göra något speciellt på semestern?

Samma visa år efter år. Men jag tycker det är ganska skönt. Ett lätt ämne att diskutera och föra små konversationer om. Det krävs liten ansträngning, precis som med vädret.

Och ja, visst får jag semester. En vecka, den som kommer härnäst. Anledningen till att den är så kort beror på att jag är så pass nyanställd så jag inte hunnit jobba in några betalda semesterdagar. Men nog tror jag att jag hinner varva ner och ladda om i alla fall! Jag ska åka upp till Sollefteå och umgås med min fantastiska familj och mina härliga vänner.


Alltså, tre dagar kvar innan ljuvlig ledighet. Idag och imorgon ska jag dessutom hårdköra med några kvällstimmar på kusins företag, bara för att det ska kännas extra skönt att stämpla ut på fredag!


Så - Får du någon semester i år? Hur många veckor tänker du i så fall ta ut och vad ska du hitta på under ledigheten?

/Anna

4 kommentarer:

  1. Finns nått som heter obetald semester :D

    SvaraRadera
  2. Välkommen.
    Skönt att höra att du får dig några dagar här hemma med nära och kära.
    Naturligtvis blir de lite ledigt här med. Två veckor. Just nu är jag assistent dygnet runt. Kan säga att veckorna som jag får kommer att kännas välbehövda som du nog förstår. Har du nån tid över eller så så finns de alltid plats för dig här. Stor kram

    SvaraRadera
  3. Du är såååå välkommen hem !!!!

    SvaraRadera