torsdag 10 juni 2010

Vecka 23.

Med en mjukstart på veckan i sann efterhelgentrött anda ägnades måndagskvällen i soffan. Min fina bror har gett mig två säsonger av tv-serien Scrubs, vilket jag och Robert flitar arbetar oss igenom. Jag avskydde serien först när den kom för några år sedan. Tyckte den var mest bara gapig och löljig. Men nu är jag helt såld! Den är absurd, komisk, kvick och innehåller både sorgligheter, trevligheter, tänkvärdheter och slutligen bra musik. Hur kunde jag tycka den var dålig? Den har ju allt!

I förrgår var jag på pysselverkstad. Min kusin Erika, som ska gifta sig, hade ordnat en trevlig kväll med bubbel och snacks och vi var 7 tjejer som helhjärtat gick in för att klippa och klistra till jättefina bröllopsinbjudninar. Ett roligt sätt att träffa nya människor på. Jag var minstingen i gänget och drabbades av tunghäfta. Men med små blyga leenden lyssnade jag på de andras ivriga diskutioner och koncentrerade mig på att klippa rakt.

Tidigare på dagen fick jag åka bil! En jobbarkompis tog mig på tur till ett sushi-ställe där vi åtnjöt godsaker i solskenet. Det blir lätt att jag isolerar mig till området när jag jobbar. Snart ska jag få inskolning på promenadstigarna nere vid vattnet, så förhoppningsvis tar jag mig ut oftare i sommar.

Igår var kusin Magnus förbi. Kaffe, te, muffins, fotboll och zombies gjorde kvällen mycket lyckad! Det känns så bra att vara i närheten av mina kusiner, på mammas sida, igen. Fina människor är ni!

Ikväll ska jag och Robert fika med Jörgen. Han är på genomresa, så det är bäst att passa på då chansen finns! Efteråt är jag inbokad på dejt med Elina. Nu var det ett tag sen igen som vi sågs. Dock håller vi på att smida planer, spännande planer..

Imorgon har jag och herrn i huset bestämt oss för kvalitetstid på tu man hand. Inga besök, inte besöka någon. Bara han och jag.

På lördag ska jag träffa min efterlängtade kamrat Anneli! Hon kärade ju ner sig när hon pluggade i Boston, så sommaren ska spenderas på andra sidan Atlanten. Jag blev så glad när jag fick höra att hon hinner med ett litet återseende innan hon reser.

Slutligen, söndag. Thiaba har flyttat ner från Sollefteå, så vi ska ses en sväng. Kul!

Ja, varsågoda. Min vecka, mer eller mindre. Kan bli ändringar, kan bli tillägg och dras ifrån.
Men nu jäklar fick jag ner en massa ord på pränt iaf!

/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar