fredag 11 juni 2010

Promenader och mag-kurr

Ni som läst mitt veckoschema vet att jag igår träffade både Jörgen och Elina.

Den förstnämnda var på genomresa, men hann dricka en kopp kaffe med mig och min bättre hälft innan det var dags att hoppa på nästa tåg. Jag gillar att umgås med människor som man inte måste vara så märkvärdig med. Jörgen och jag träffas inte särskilt ofta, men när det väl händer är det alltid avslappnat och skoj! Varför göra sig till, när det går att bara vara.

Efteråt tog jag och Elina en lång promenad i kringelkrokar mellan Skanstull och Hornstull. Hon visade mig en otroligt mysig promenadslinga som låg högt upp med utsikt över vattnet. Syrener kantade vägen här och var och spred en härligt ljuv sommardoft! Som alltid var vi allvarligt oseriösa och blandade samtalsämnen hejvilt.

Efter hemkomst var jag trötter,
hade ont i mina fötter,
men med knäckta tankenötter,
fick jag sedan sova sötter.


Just nu kurrar magen. Den brölar till med extra styrka varenda gång någon kommer fram till receptionen och vill fråga något. En aning pinsamt, men det är ju naturligt, eller hur?



Nä, nu ska jag döda kurret - Maaaatdags!!

/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar