tisdag 29 juni 2010

Räkmacka.

Jag har alltid refererat till räkor som "kräkor", av den enkla anledningen att de aldrig fallit mig i smaken. En tidig konfrontation med det slemmiga lilla krypet skrämde mig, så den smärre avskyn har suttit i sedan dess.

Tills för några veckor sedan.

Fiket bredvid jobbet har sagolika smörgåsar. En dag ville jag ha något lite mer matigt, så jag gav en tekaka med rosa delikatesser en chans. Och jag blev såld. På kompositionen det vill säga. Dessa räkor påminde mer om kräftstjärtar i konsistens och smak, plus att äggen och smeten till lyxade till det ytterligare. Jag tvivlar att jag är redo att äta räkor bara som de är ännu, men jag är på väg!

Så, idag kommer Robert hit för att ha picknick med mig på lunchen. Jag har beställt två räkmackor från fiket och vi ska gå ner till vattnet och äta dessa. Vädret är ljuvligt, mannen är vacker och räkorna är accepterade!


Härliga dag!

/Anna

1 kommentar:

  1. Jag minns att du försökte tappert med de grillade räkorna jag hade på min födelsedag för några år sen. Det var ju så oturligt att jag inte visste att majoriteten av gästerna inte var så förtjusta i just de rosa små delikatesserna.

    SvaraRadera