fredag 11 juni 2010

Väder är väder

Idag är det stor risk att jag kommer bombarderas med åsikter om det "dåliga" och "trista" skitvädret. Svenskar är duktiga på att diskutera väder och vind. Alltid är det någon som inte är nöjd, speciellt då det regnar.

För mig handlar det om inställning. Jag menar, så illa är det faktiskt inte att det singlar droppar från skyn - Vattnet behövs för att ge näring till jorden och det sköljer bort irriterande pollen så de stackars allergikerna får en liten paus mellan attackerna. Vidare så tycker jag det är mysigt med regn! Bara att sitta ihopkurad under ett täcke i soffan, men helst ta med täcket ut, sitta på en altan under tak och tända några stearinljus. Kanske spela lite kort. Mörker och åska på det, och jag är såld.

Nåväl, jag kan tycka att det är lite synd för de studenter som ska marchera fram i fina kläder när det öser från himlen, men samtidigt regnade det när jag tog studenten också - inte dog jag av det.

Klyschan "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" är också bra att ta till när svenne banan gnäller över klimatet. Så länge det inte blir torka eller översvämningar tycker jag att det bara är att gilla läget och göra det bästa av situationen.

För egentligen, väder är bara väder.

/Annalund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar