torsdag 22 juli 2010

Candy Candy.

När jag var liten älskade jag pojkflickan som bodde på barnhem och sen tog sig ut i stora världen. Jag skrattade när hon hittade på sina busiga upptåg och jag blev ledsen när hennes bästa kompis flyttade ifrån henne. Om och om och om igen kollade jag och lillasyster på serien om Candice White.

Idag hittade jag åt serien på YouTube, på originalspråket japanska med engelsk text. Jag hör de svenska rösterna i huvudet och fyller i på fler ställen än jag trodde jag kunde.


Äntligen har vi funnit varandra igen, Candy Candy.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Har du hittat sandybell också?

    SvaraRadera
  2. Just nu slukar jag Candy-avsnitt som en galning, men jag ska kolla upp om Sandybell också finns! Gissar att det går att hitta på nätets oändliga "videobutik" ;)

    SvaraRadera