onsdag 7 juli 2010

Från pärm till pärm.

Böcker är bra de.

Tänker på Brasse i Fem myror är fler än fyra elefanter mellan varven och hans konstaterande när Magnus och Eva skriver lappar till varandra, att de pratar med papper. Bokstäver är bra de!

Jag är inne i en läsarperiod just nu. För det mesta ligger böckerna prydligt i sin hylla och samlar damm, men när jag väl kommer innanför pärmarna fastnar jag som en fluga på ett läskpapper. Igår fick jag dessutom låna första boken i Twilightserien av jobbarkompisen Evelina så jag planerar att läsa den från pärm till pärm så fort jag får möjlighet.

De närmaste timmarna ska jag dock dyka ner i ett annat projekt. Under måndagen och tisdagen har jag ägnat mig åt att håla papper, närmare bestämt 2200st. Jag tjuvstartade lite igår, men idag ska fortsätta att stuva in dem i pärmar. Inte den mest glamourösa arbetsuppgiften, men på något sätt tycker jag det är roligt att försöka hitta det snabbaste och smidigaste tillvägagångssättet för att få jobbet gjort. Plus att det håller mig sysselsatt under de annars väldigt händelselösa dagarna (semestertider, huset sover..).


Så, det är det här jag pysslar med just nu.
Jag går från pärm till pärm.


/Annalunda

3 kommentarer:

  1. Är det en sådan där rolig elektrisk hålslagningsmaskin? Jag brukar ta ohålat papper, av den enda anledningen att det är så roligt att håla med den sen! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, finns det sådana? :D (jag har alltså hålat alla för hand, dock inte styckvis). Jag vill ha en sån att leka med :)

    SvaraRadera
  3. Jag köpte första Twilight boken häromdagen, så jag ska också börja läsa den snart! Roligt!

    SvaraRadera