fredag 9 juli 2010

Luften är varm och gräset är g..............ult!

De senaste två veckorna har det varit storslaget väder. Temperatur på topp och rejäl upplysning från lampan i det stora blå.

Dock börjar jag tycka väldigt synd om växtligheten runtom i landet. Lite (läs: mycket) vatten skulle definitivt inte skada, snarare tvärtom.

Jag har inte hört något om skogsbränder ännu, men jag minns för några somrar sen när det var så här varmt och vi åkte upp på Hallstaberget och blickade ut över Sollefteå med omnejd. Jag tror vi räknade uppemot 7 olika ställen där vi såg att det brann. Fruktansvärt! Brandkåren hade ett helsike och fick slita som djur under flera dagar. Och allt som blev förstört sen...

Så, därför önskar jag regn. Regn och svalka. En chans för landskapen att återhämta sig. Semesterfirarna kanske misstycker - men låt det då regna på nätterna åtminstone!

Lite åska på det, så blir det kul också! Men inte förrän det hunnit regna så pass att inte blixtarna tuttar eld på något.


Regndans på tre allihopa - Ett, två, tre!!

/Anna

1 kommentar:

  1. Ni hade gärna kunnat få lite av regnet som kommit här och verkar vara på G igen...

    Hoppas annars att allt är bra där hemma =)

    SvaraRadera