fredag 16 oktober 2009

Annas kväll.


Pojkvännen är på pokerkväll med grabbarna, så för första gången på 2 månader har jag lägenheten för mig själv. Det känns helt fantastiskt!! Jag tycker så otroligt mycket om min andra hälft och det finns alltid utrymme att göra det jag vill även när han är hemma, men det går inte att bortse från det magiska att vara totalt ensam hemma. Ingen att ta hänsyn till. Bara jag. 

Då jag ska upp och jobba i ottan imorgon kommer inte myset kunna fortgå så länge till, men likväl. Egentligen skulle syster ha kommit förbi en sväng, men hon hade besök och jag ville ta chansen att få rå om mig själv en stund. Sagt och gjort!

Jag kan erkänna att jag inte gjort så många revolutionerande saker under kvällen. Faktiskt mest bara hängt vid datorn. Dock har jag varierat mig! Kikat in på Facebook, tittat på repriser på kanal fem:s hemsida, legat ner i soffan, suttit upp i soffan... och all musik jag hunnit plöja igenom sen! Just nu lyssnar jag på Bill Cantos, efter ett tips från en "gammal" Kalix-klasskompis. Det svänger! Hurra för Spotify!

Nåväl, även om jag inte gjort så mycket produktivt av min tid som gräsänka är jag ändå nöjd. Jag ska njuta en stund till av ensamheten, och när Robert kommer hem kommer jag krama honom lite hårdare än vanligt.

Önskar er en trevlig helg!
/Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar