söndag 11 oktober 2009

Däckad säck.


Nu kommer den, den riktiga tröttheten. Jag känner mig nästan förvirrad, tappar fokus och vill bara sova. Men samtidigt vill jag njuta av den enda lediga kvällen den här helgen, så jag hänger kvar några timmar till. Robert har satt potatis på kokning och utlovar "hem-stampe pärer'n" (potatismos) och "fiskpinnar" (fiskmos i panerad pyjamas). En fröjd för magsäcken!  Passar speciellt bra nu när soffpotatiga jag känner mig som mos i min pyjamas. 

Idag efter jobbet repade Hotspots för första gången sedan vår kära Martina flyttade till Göteborg. Det var konstigt.. Tjejen som egentligen skulle börja sjunga med oss fick lov att tacka nej på grund av späckat schema i höst, så idag har vi spelat med en tjej som heter Sara. Hon verkar duktig, lite blyg, men vi ska nog smitta ner henne med våra galenskaper. Det blir nog bra!

Höstmarknad har det också varit i helgen. Samma lika som alla år: Folkinvasion, kyla, försäljning av onödiga prylar, gissa-vikten-på-grisen-Nipus-tävling, barnkaruseller och människor som både bringar cigaretter och hundar in i trängseln. Men, det är ju tradition att gå dit, så vi plockade fram våra vassa armbågar och tog en sväng på området igår. Fötterna var frusna och börsen full när vi kom hem, men trots allt kändes det skönt att ha varit dit. Mor och far var med, och det är alltid mysigt att umgås med dem!

Snart är maten klar. Så jag avrundar här.
Imorgon börjar en ny vecka med nya härliga möjligheter! Efter jobbet ska jag och Robert hälsa på en arbetskompis som spelar bas, och där vankas lite musicerande. Kul kul!

Ha en trevlig kväll
/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar