tisdag 27 oktober 2009

Första stoppet.



Jag är inte riktigt säker på vart jag hamnat. Det påstås att det är en konferenssal, men jag tvivlar; Det känns snarare som jag sitter vid ett matsalsbord inne i ett charmigt vardagsrum.
Min kusin har världens mysigaste arbetsplats. Hon förklarade att de blivit som en liten familj, eftersom de är så få som jobbar här. Just nu gör hon bort lite arbete så vi har kvällen fri, så jag har försetts med en dator för att varva ner efter resan hit.
"Varva ner" är egentligen inte det nödvändigaste efter att ha suttit stilla på en buss i drygt sju timmar, så låt oss säga att jag "varvar upp" istället!
Robert plockades upp av Magnus på Cityterminalen. Håll tummarna att han lyckas vakna imorgon i tid för att hinna med anslutningen ut till Arlanda!
Nå. Här sitter då jag. I ett vardagsrum/konferenssal på Östermalm. Och varvar. Och kollar när "familjen" bär in ännu fler trevliga möbler till "hemmet". Jag skulle nog också vilja jobba så här. Kanske inte inom samma arbetsområde, men likväl.
Första dagen på semestern, och jag stormtrivs!
Är hon inte färdig snart så vi kan ta igen alla dessa år? ;)
Ha en trevlig tisdag!
/Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar