torsdag 15 oktober 2009

"Little boxes..."


Klockan har slagit tolv och jag har inte gjort många knop idag. Eller, snarare inga knop alls! Slog upp ögonen för inte så länge sen och smög ut i vardagsrummet (ville inte väcka sjusovarsambo) för att vakna till liv och filura ut nån god frukost. Med frukostbricka är det tusen gånger lättare att få upp Robert utan att det blir diskussioner nämligen ;)

Det är inte klokt vad lätt det är att vända på dygnet! Schemat jag har nu var vid första anblick fantastiskt, men jag har enbart sovmorgnar och lever därefter också. Nattetider bjuder på så många möjligheter! I går kväll kom jag hem relativt sent efter ett fackmöte och träningspass på Gold's, så när mörkret hade fallit för länge sedan satt jag och sötnöt och spelade kort. När klockan började närma sig ett blev vi sugna att kolla lite "data-tv" (perfekt att kunna använda datorn som dvd-spelare/kolla serier på nätet) i sängen innan det var dags att slumra in.

Vi kikade på en serie som heter Weeds. Den handlar om en kvinna som förlorat sin make och ska försörja sina barn på egen hand, och då hennes ekonomi är väldigt skral börjar hon sälja marijuana (weeds alltså). Samtidigt lever hon som alla andra, men med denna lilla hemlighet. Ganska underhållande! 

Nä, jag tror minsann jag måste hitta frukostinspirationen i köket. Öppna kylskåpsdörren? Bra början!

Ha en fin torsdag!
/Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar