tisdag 27 oktober 2009

Stockholm och USA!!!



Då var resandets tid inne! Som jag har väntat och väntat och trott att vi aldrig skulle komma fram till slutet av oktober.. Poff! så är det ett faktum: Imorgon (läs: idag) bussar vi ner till huvudstaden, där Robert ska spendera kvällen med sin barndomskompis Magnus medan jag tar igen lite tid med min kära kusin Erika. Känns förträffligt spännande! Inte själva bussåkandet då, men målet med det hela. Jag hoppas jag inte går vilse på vägen till kusses kontor... När jag väl hittat dit och vi kommit hem till Erika förväntar jag mig magi: Hon är tydligen expert på att tillaga goda sallader och korka upp vinflaskor! Spännande...!

Morgonen därpå flyger vi över Atlanten. Till Boston, MA, USA. Äntligen får jag se hur min fina vän Anneli lever och bor! Och hur "Amerikat" är. På torsdag fortsätter resandet. Eftersom Anneli har fullt upp med någon slags examen i en kurs passar vi på att göra ett besök i "storäpplet", The Big Apple - New York, under två dagar. Tösen har varit så värmande vänlig och beställt bussbiljetter åt oss! Vad som händer där och när vi kommer tillbaka till Boston har jag ingen aning om. Huvudsaken jag får umgås med Robert och Anneli är jag nöjd!

Så, den kommande veckan ska bli ett riktigt äventyr. Jag ska försöka uppdatera det här blogg-spektaklet emellanåt så ni får läsa om hur vi har det. 

Nä, nu MÅSTE jag packa klart den där förbenade väskan.
Natti natti!
/Annapanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar