torsdag 1 oktober 2009

Oktober!


Denna månad händer det grejer minsann!

Idag startade en tävling på jobbet i samarbete med tappa.se. Alla intresserade har tilldelats en räknarmanick och under 31 dygn ska vi leva tillsammans med denna lilla plastdosa som följer varje steg vi tar. Ja, ni gissar rätt - Det är en stegräknare!
Främsta syftet med det hela är att inspirera människofolk till att röra på sig. Jag lovar, mig har de fått fast! Är förvisso bara första dagen, men jag känner hur vinnarinstinkten pulserar i mina blodådror. Har varit ute och spatserat både en och två gånger innan jobbet, och väl där tog jag varje tillfälle i akt att stiga upp från kassastolen. Tänkte nästan ta en promenad till nu, men jag måste nog hejda mig lite så jag inte går ut alldeles för hårt, för då vet jag att det blir motsatt effekt. Jag är i alla fall jätteglad att ha gått över 17 000 steg idag!

På lördag är det sjukhusrevy. Tror minsann det var min kära mor (eller hon och pappa tillsammans) som kom på den smarta idén att underhålla med revy på sjukhusets personalfest för 6 år sedan. Detta blev oerhört uppskattat och har omvandlats till en traditionell skrattfest varje år landstingsnissarna ska samlas till galej! Jag har fått min beskärda del av framgångskakan genom att spela piano till låtarna de framför. I år har vi Robert på gitarr, Karl-Göran på bas och Peter på trummor. Det är riktigt trevligt att få spela med dessa duktiga och trevliga grabbar! Plus att revykonceptet är lika klockrent och tokroligt som det alltid har varit! Förutom mor o far är även syster och svåger med i teaterensemblen och bror kommer hem för att sitta på första parkett. Som det ska vara - jag älskar det! Fina fina familj...<3

Nästa vecka ska jag skolas in som personlig assistent-vikarie. Jag hoppas ju givetvis på mer jobb på Konsum i höst och vinter, men eftersom räkningarna tyvärr inte anpassar sig till inkomsten, och inkomsten inte räcker till mitt fulla nöjesbehov, så tänkte jag att jag kanske kunde fylla lite ledighetsluckor med några timmar betald omsorg. För drygt två år sedan jobbade jag med den här personen, så jag behöver bara friska upp minnet lite. Tror det blir bra!

Den absolut största och mest spännande händelsen i oktober är Boston-resan! Jag kan knappt bärga mig till det är dags att flyga över Atlanten och träffa Anneli, träffa de galna amerikanerna och spana in läget där borta! Tack vare Annelis rekommendation bestämde vi oss för att åka över Allhelgona-helgen, tänk er Halloween i USA! Oj oj oj, så spännande! En annan fantastisk grej med resan är att jag ska hälsa på kusin Erika dagen innan avfärd. Eftersom det är så många år sen vi sågs känns det nästan lite nervöst! Stor-kusin och lill-kusin... 

Ja, oktober. 

Månaden då pappa har två namnsdagar. Då frosten successivt stannar lite längre för varje morgon. Då snön kanske hälsar på en dag. Då mörkret får värmeljus-försäljningen att öka radikalt. Och då jag stickar mössor som en besatt ;)

Må denna månad bli den bästa hittills i år!
/Anna


2 kommentarer:

  1. Vilken rödvit blogg! Kommer passa perfekt om några månader i juletider. :)
    Najs att se att du trivs med tillvaron och att du fortsätter med musiken. :)

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också Anna! Det sk abli så kul! Ni ska bli så väl omhändertagna som jag kan åstadkomma mitt under min terminsprovvecka... :) Kram

    SvaraRadera