lördag 19 december 2009

Dagens "kliva upp".



Ledigheternas ledighet, och jag har precis vaknat till liv. Robert pyste nyss på jobbet efter sin sedvanliga rutin att förvirrat leta ihop allt han behöver för att möta dagens bestyr.


Stort tack till personen som uppfann bärbara datorer med trådlöst internet! Stort tack också till den som bestämde att även lördagen fick göra söndagen sällskap i helgen! Därför kan jag med gott samvete ligga kvar i mitt sköna näste under mitt varma täcke och ändå hålla kontakt med omvärlden, komma ikapp i mitt tafatta tv-serietittande, söka ett par jobb och dessutom berätta allt detta för er - från sängen! Är det inte fantastiskt så säg?


När jag just slagit upp ögonen resumerade jag nattens drömmar, som vanligt. Jag brukar kunna hinna med en hel del under mina timmar under ytan. Denna natt har jag bland annat bott i ett kollektiv med både gamla och nya vänner. Vi lekte hippies och värjde oss mot alkoholiserade gubbar som ville förstöra vår originella lägenhet. Även huvudpersonstjejen och varulven från Twilight ingick i vårt lilla gäng. Allt kändes så självklart - det var vi mot världen! 


Det är det som är så häftigt med att drömma, jag får leva i en parallell verklighet där jag kan äventyra utan konsekvenser. Träffa sedan länge bortgångna människor, kändisar, vänner borta i fjärran och seriefigurer, flyga, andas under vatten, hoppa högst, klara fallet utan en skråma... Visst finns det drömmar som kanske är jobbiga att sväva omkring i, men då är det desto skönare att vakna. Och så finns det drömmarna som jag helst hade stannat kvar i lite längre.


Ja, jag är fascinerad av vad hjärnan kokar ihop när den egentligen ska vila och återhämta sig. 


Nä, nu tror jag minsann jag ska leka room-service och hämta mig lite frukost till mitt lördagsfort.


Vad drömde du för något i natt? c",)


/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar