fredag 4 december 2009

Rubrik



Jag har ingen plan med detta inlägg, men jag känner att det var längesen jag skrev så det är på tiden att jag knapprar ner några rader i alla fall. 


Robert fyllde år i tisdags. Jag hade önskat att jag vore ledig och fick fira honom hela dagen, men vi hann ändå äta massor av tårta, han fick några paket som han hjärtligt öppnade och det blev på det hela taget en fin dag. Tycker jag åtminstone! Jag hoppas han var nöjd med sin 27:e födelsedag. 


På onsdagen lyckades vi sammanstråla ledighet med syster och hennes smålänning. Med en kasse ved, lite korv och en åkmadrass (heter de så?) styrde vi kosan upp till Jan Gullik för vinterns första grill- och lekstuga. Då snön inte hunnit anpassa sig som åkunderlag blev det blott få turer på den där madrassen, sen myste vi vid elden istället. Det hann skymma medan vi var där, så lågorna fick agera ljuskälla. Dunderhärligt! 


Igår och idag händer inte mycket. Långa sovmorgnar, kvällsjobb och däremellan stiltje. Ganska skönt att bara vara. I helgen kommer en kompis till en kompis på visit, det blir skoj! Det känns nästan som att få en del av Emma H på besök. Lustigt det där, hur saker och ting blir. Genom att lära känna Emma (från Korpilombolo) i Kalix, till att lära känna hennes barndomskamrat, i Oslo, för att slutligen hamna ganska nära varandra på kartan och kunna träffas - Det är ganska fränt! 


Annars har jag inte så mycket att förtälja. Tänker, lever, är. 


Ha en fin helg!
/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar