måndag 14 december 2009

Som man bäddar får man ligga...





I natt vaknade jag med världens magont. Precis sånt där magont som jag brukade få då jag var liten och vi hade myskväll på fredagarna. På den tiden brukade mamma och pappa köpa chips och dip, och jag åt tills det stod ut genom öronen - det var ju så gott!


Igår upprepade sig monsterfrosseriet. Först Lucia-fikat (fick också räknas som kvällens middag) och därefter glass och chips här hemma. Förstår inte vad jag tänkte med... Chips efter chips passerade lastbryggan till magsäcken och glassen var ju så smarrig - Vi måste ju ta en till!


Robert råkade också ut för magknip... Vi låg där bredvid varandra och beklagade oss en stund, tills dess att tröttheten tog överhand och slussade oss vidare till morgonen. 


Utsätta sig för sådana tokigheter? Skämmes Anna! Nåväl, det blir en nyttig frukost (om jag får i mig något), sen är det bara att lära sig av sina misstag och gå vidare.


Det var det. 
Ha en härlig måndag!


/Anna

1 kommentar:

  1. Jag råkade ut för samma sak på lördagskväll, dock i vaket tillstånd. Det blev lite för mycket chips, choklad och julmust för min del :)

    SvaraRadera