söndag 13 december 2009

"Lusselelle..."



Elva nätter kvar till jul, och inte en enda julklapp inhandlad. Hur ska jag styra upp detta?


Satsar på att beta av största delen på tisdag, då en mycket efterlängtad lön kommer. Med resor, vaccinationer och annat krafs som behövts betalats gapar kontot ganska tomt. Pengar är besvärliga, de rullar in och rullar ut och alltför ofta har de kvickare tempo på utvägen. Men men, allt löser sig, som alltid!


"Show must go on.." Reprisen av Idol-finalen är i bakgrunden, och jag kan inte påstå att jag missat något denna säsong. Kanske har jag kollat för mycket på den amerikanska versionen (där de håller en betydligt högre klass) så vår svenska version känns som mellanmjölk. Kul dock för den där Erik att han vann.


Ikväll har vi varit hemma hos mor o far och "fikat Lucia". Det var som alltid väldigt "uppbullat" och samtliga gäster var som gamar på godsakerna. Duktigt bakat kära mamma! En saffranslängd fick följa med hem också, inte dumt!


Nu tänker jag minsann knapra ett dillchips, bara för att kontra lite mot allt det söta i magsäcken.
Hoppas jag får inspirationen att sluta med såna däringa dumheter snart. Å andra sidan - livet är till för att njutas!


/Annatten går tunga fjät..

1 kommentar:

  1. Det verkar som att det är många som är oroliga för julklappshandlandet, och att de är sent ute. Jag och Agge ska göra ett ryck på lördag och söndag, sen måste vi packa väskorna. men hans julklapp är minsann redan inhandlad :) det kanske blir nån jag vet aldrig vad som faller mig in.:)
    Kram

    SvaraRadera