tisdag 26 april 2011

Barn på julafton

 
Idag är en spänningens dag!

Dels flytten, som ska bli intressant att genomföra (med tanke på att flyttlådorna tog slut och vi har femtioelva plastkassar att hålla reda på), men också det faktum att min dator har kommit! Och jag har bestämt mig för att inte packa upp den förrän allt är färdigdonat med lägenheteriet, för det skulle ruinera arbetstempot oerhört.

Jag ser mig själv som en ganska lugn person, som alltid tar det piano i en stressad situation. Men nu när det vankas paket frustar oxen inom mig (stjärntecknet menar jag då, jag har ätit vegetarisk lunch).

Det enda jag kan tänka på är att riva upp den där lådan och skita i allt vad flytt heter. Vad gör det om vi sover på golvet ett par nätter? Och kläder - vem behöver det?

Jag vet att jag måste tygla mig nu. Därför har jag gömt paketet under skrivbordet i ett låst rum och försöker glömma bort att det finns.

Håll tummarna att det lyckas!

/Annalunda
  

2 kommentarer:

  1. "(stjärntecknet menar jag då, jag har ätit vegetarisk lunch). " HAhah jätteroligt :) Önskar jag kunde använda mitt stjänrtecken till några såna häftiga liknelser, men nej... Kräftan, eh, hmmm, eh..nej, jag vet inte...

    SvaraRadera
  2. Du kan säkert! Vad har kräftan för egenskaper? Man kan sola så man blir en kräfta - går det dra några paralleller där? :D

    SvaraRadera