måndag 11 april 2011

Gotland!

 
Här kommer en recension av helgen:

Båtresan
Jag klarade det! Jag åkte hela vägen dit och hela vägen hem utan att få panik och ångestattacker en enda gång. Överlevde gjorde jag också. Det var nästan som att vara på ett fjädrande hotell med stolar istället för sängar. En positiv överraskning!

Annelis lägenhet
En riktigt originell lägenhet. Mixen med gamla och nya tapeter, ljusspots i badrumstaket och draperi i sovrummet gjorde intrycket väldigt hemtrevligt, på ett gammelmodernt sätt.

Visby
En fantastisk stad det där Visby. Intimt, charmigt och säkert dånande vackert när det grönskar. Kullerstensgatorna och människorna kändes trygga och vänliga. Innanför murarna besökte vi massor av småbutiker, en crêperia och en vacker kyrka, där några av fönstren målats av en herre från Näsåker. Norrlänningar kan minsann! Utanför murarna njöt vi av uppträdande på torget och diskuterade tantskor och snarksprej på apoteket.

Vädret
Sol och värme, med betoning på sol och inte alls särskilt mycket värme. Snarare blåst. Ja, så var det. Soligt och blåsigt! 

Allt eller inget
Makalöst bra musikal! Jag hade höga förväntningar innan, men det var mycket bättre än jag hade kunnat ana. Redan första låten hade jag rysningar i kroppen och vibrerade av skratt. Anneli var så otroligt snygg och duktig, så nästa gång borde de ge henne en huvudroll! Showen bjöd på både allvar och humor, och en hel del naket...

Sista speldatum är 5 maj, så passa på att åka och se den.

Anneli
Alltid lika bäst. Det är så lätt att umgås med henne och blir ofta väldigt intressant och djupa diskussioner. Hennes generositet och ärlighet imponerar. (Du är en riktig kompis du, Anneli).

Tack Anneli och Gotland för en underbar helg!
Hoppas vi ses snart igen!

/Anna
  

1 kommentar: