tisdag 26 april 2011

Hej då Farsta!


Nu sitter jag på morgontåget en sista gång från Farsta till jobbet. Imorgon kommer jag ännu vakna upp i vår egna säng, men i en annan del av stan.

På väg till tåget mötte jag ett rådjur. Vilka vackra djur det är! Jag stannade där på gångstigen, drog in den friska morgonluften och kunde nästan inte vika undan blicken från den lilla varelsen framför mig.

När vi flyttade till Farsta var djurlivet det som fascinerade mig mest. Ekorrar, harar och igelkottar "i storstan". Ett tag mötte jag samma ekorre nästan varje morgon.

Jag kommer sakna Farsta. En bit utanför "stimmet", med natur runtomkring och ändå nära till allt. Vi har haft det bra här.

Ikväll går flyttlasset. Vi har så fina vänner och kusiner som ska hjälpa oss kånka och dona. (Vad skulle vi göra utan er?)

Nä, nu ska jag njuta av den sista resan. Snart kommer jag kunna gå och cykla till jobbet, så det är bäst jag slöar riktigt ordentligt nu.

Ha en fantastisk tisdag!

/Anna



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Ja jag kan tänka mig att det känns speciellt att flytta. Det är ju ändå där ni började er Sthlmskarriär. Det kommer bli jättebra på det nya stället. Jag ska komma och hälsa på ofta när jag har flyttat till storstan i sommar :) har fått veta att jag kan flytta in fr o m juli. så det blir antagligen Stockholmsbo av mig också. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det kommer bli toppen. Speciellt om du också flyttar hit! Åh, vad kul vi ska ha c",) Kram!

    SvaraRadera