söndag 17 april 2011

Sköna söndag

 
Denna helg får 9 poäng av 10! Den saknade poängen upp till fullpott beror på att Robert inte varit hemma. Men om ett par timmar när herrn landar i stan och kommer hem till en väldigt glad och kramsjuk tös, då blir det topp!

Jag har gjort så mycket i helgen att jag klivit upp flera pinnar i glädjestegen. Inte en enda flyttkartong är packad, men jag har själv hunnit vara det. Inte ett enda fönster är putsat, men jag och en vän har putsat på repertoaren till en spelning. Inte en enda soppåse är slängd, men jag har varit slängd i käften med Farbror Fredrik och skrattat åt sopiga skämt. Jag har inte diskat, inte rensat och inte lyft ett finger vad gäller skicket på lägenheten, men jag har haft så roligt och fått så mycket energi att det blir svårt att skrubba bort leendet som fastnat på mina läppar.

Det enda nyttiga jag har gjort i helgen är att tvätta en maskin kläder. För naken kan man ju ändå inte vara.

/Anna
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar