lördag 16 april 2011

Upphängd och nedsläppt

 
Ljuvliga väder! Sol, värme och premiäranvändande av vårjackan. Hurra! Jag och svägerskan har "gjort stan" i trängseln av hundratals helgfirare. Vi tror att vi såg Marie Serneholt skynda förbi bakom ett par rejäla solglasögon, vilket fyller kvoten för kändisspan enligt oss. 

Igår var jag på after work. Min plan var att ta ett glas vin och sen åka hem och mojsa ner mig i soffan framför TV:n. Men ack, så blev inte fallet... Jag fick en öl i handen direkt efter jag hade stängt receptionen, sedan blev det ett glas vin på båten in till stan och därefter ett par drinkar på ett hotell på Öster- eller Väster- eller vad det nu heter-malm.

Lite glad i hatten tog jag och en arbetskompis beslutet att åka hem och sa hej då till resten av sällskapet. Innan jag vet ordet av det hamnar vi på nästa båt, där min kompis vänner råkar befinna sig och sedan rullar det bara på. Någon gång inatt dimper jag ner i sängen och inser att jag har talang för att after work:a.

Idag känner jag mig upphängd och nedsläppt. Att komma ut en sväng gjorde mycket för både humör och välbefinnande, men tillbaka i soffan önskar jag att jag bara kunde dra täcket över huvudet och sova bort resten av kvällen.

Så kan det gå, när inte korken är på!

Snart kommer Fredrik på visit. Förra helgen underhöll han Robert när jag var på Gotland. Den här gången är det min tur att hamna under hans skyddsvingar, då Robert är borta. Han är snäll Fredrik.

Tjipp och hej
/sömnig tjej
 

/Anna -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar