fredag 1 april 2011

Aprilväder

 
En vecka till närmar sig sitt slut och jag har fått en ny vän. Tack!
Tänk vad trevligt det kan bli om man bara sträcker ut en hand.

Ute är det disigt och fuktigt, imorse regnade det. Många blir tvära och nedslagna när det regnar, men jag kan tycka det är mysigt. Världen blir liksom lite stum och det känns som jag blir omfamnad och renad av de tunga dropparna som faller från himlen.

Jag tror det är det jag behöver just nu. Rening och omfamning. Sätta igång träningen och börja aktivera mig på kvällarna istället för att landa i soffan direkt efter jobbet och stanna där tills det är dags att flytta över till sängen. Kramas mer med de jag tycker om, visa dem hur mycket de betyder för mig och inte fastna i bagateller. Sova ordentligt. Äta mer frukt. Och slarva med måtta, utan dåligt samvete.

Helgen får bli en nystart. Ikväll får bli en nystart.
Nu är det upp till mig att inte göra det till ett aprilskämt och det är dags att sträcka ut en hand till mig själv.

/Anna
 

2 kommentarer:

  1. Lycka till, gumman !
    Allt blir som man VILL att det ska bli bara man vill....kram

    SvaraRadera
  2. Ja, Jag håller med Sonia! Lycka till! Vi kan gå på långprommis när du kommer hit! Får hoppas att vi får kanonväder.

    SvaraRadera