fredag 29 april 2011

Nytt hem! Helg!

 
Äntligen är vi färdiga med flytt och flyttstädning! Min älskade karl har putsat det sista i Farsta idag och hämtat vår sista post adresserad till Arvikagatan. Hej då Farsta, och tack för ett fint år!

I nya lägenheten är det såklart smått kaos, med ouppackade kartonger och möbler i delar. Men det gör inget! För nu är det helg, det är fint väder och vi har all tid i världen på oss att göra oss hemmastadda. Den största utmaningen är garderoberna, som saknar lådor. Det känns smått som överkurs att hänga upp strumpor och underkläder på galgar, men vi ska nog hitta en lösning. Att alltid gå klädda i sparkdräkter är ett alternativ.

Snart kommer käraste Robert och farbror Fredrik hem med vin, jag har handlat burgare och jag tyckte nyss jag hörde balkongen ropa efter sällskap. Jag misstänker att det kommer bli slött på städfronten ikväll, men vad tusan - det nalkas Valborg!

Sköna maj välkommen!

/Anna
  

2 kommentarer:

  1. Njut av helgen nu!! Om vi hade varit i samma satad hade vi kunnat hänga i det fina vädret!!!
    Ha en skön Valborgsmässoafton!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag njuter allt jag kan! Hoppas du gör detsamma :D Vi får hänga massor i sommar istället! KRAM!

    SvaraRadera