måndag 23 november 2009

Fakta: Äventyr


- Jobbet jag sökt i Stockholm gick till en annan person. Det är väl klart att jag känner mig besviken (det hade varit otroligt roligt att testa på), men vad göra. Dock är jag riktigt nöjd ändå - Jag har vågat kliva ur min bubbla! Nytt jobb blir det i alla fall, och det blir ett äventyr! 

- Lägenheten har vi kvar till den sista januari. Det är väl klart att det svider lite att behöva betala ännu en hyra, men vad göra. Det kunde varit två! Ingen lägenhet ännu på G, men det skulle kännas bättre att ordna ett jobb först - som givetvis inte blir några problem (ni ska se vilket snyggt cv min kära kusin Erika hjälpt mig snickra ihop). Ny lägenhet blir det i alla fall, och det blir ett äventyr!

- Resan till Senegal blir tre veckor lång igen. Jag hade tänkt åka hem efter två, men eftersom jag inte får det där jobbet tar jag chansen att suga ur så mycket som möjligt av upplevelsen. Det är väl klart att jag missar några veckors inkomst, men vad göra. Pengar är inte allt här i livet, och jag får helt enkelt stå ut med en period där varje slant får vändas flera gånger. Ny stämpel i passet blir det i alla fall, och det blir ett äventyr!


Jag lever, jag är lycklig och jag vågar!

Kram till er alla där ute
/Annalunda

1 kommentar:

  1. Underbara ord! Jag lever, jag är kycklig och jag vågar! Låter toppen Anna! :)

    Åååh jag vill se ditt fina Cv. Det är fasen svårt att snickra ihop ett snyggt ett.

    Puss!

    SvaraRadera