måndag 16 november 2009

Miip miip.


Utanför smäller det i bildörrar som om någon försöker ta död på själva kärran och det får mig att skriva detta. Så nu är det skrivet!

Jag sitter solokvist medan Robert är i Näsåker. Pappa har startat en spelgrupp där som träffas och - håll i er - spelar! Vad jag förstått så är det olika typer av musiker som är med och så kommer de tillsammans överens om vad de vill köra för låtar. Sen spelar de, bara för att det är så kul! Tycker att min pappa gjort ett bra jobb som styrt upp ett sådant trevligt veckonöje! Tyvärr kan jag själv inte vara med, eftersom jag är "välsignad" med arbete varje måndagskväll. Men jag hoppas jag kan glida in lite sent nån gång här framöver och se vad de pysslar med! 

Över till annat. 

Till helgen ska jag dansa! Under två dagar är det afrikansk sabar-danskurs i Sundsvall och jag ser fram emot det väldigt mycket! Vi ska dessutom ha lite möte inför dansresan till Senegal. Det är helt skumt egentligen vad mycket som händer i mitt liv nu för tiden... Först Boston, sen Senegal och därefter Stockholm. Vad hände med fega Anna som myste på i sin trygghetsbubbla? Men jag gillar den här nya tjejen. Hon tar mig med på så mycket skoj, även om hon ibland får mig att vilja springa tillbaka in i bubblan igen. 

I alla fall. Dans. Senegal. Några fler från Sollefteå ska också med på helgkursen och jag har inte träffat dem på ett tag, så det blir riktigt roligt, och i Sundsvall finns Ibou och Ylva på plats som jag heller inte träffat på ett tag, och som också ska bli riktigt roligt att återse! Vad beträffar resan så är avfärden planerad till den 28-29 december. Beroende på ännu ej tagna beslut kommer jag stanna där i 2 eller 3 veckor. Oavsett blir det en fantastisk resa, både fysiskt och psykiskt. 

Jag längtar till helgen!

Men nu orkar inte min proppade hjärna bidra med fler impulser till bloggskriverier, så jag sätter punkt här. 
Och här.

/Anna




1 kommentar:

  1. låter jättekul, kanske man skulle pröva på det dära dansandet...om knäna håller.
    Ha gott Kram

    SvaraRadera