söndag 15 november 2009

Ett inlägg, helt enkelt


Idag fick de första banankartongerna följa med mig hem efter jobbet. De står ute i hallen med en läskig uppsyn. Snart kommer pryl efter pryl sjunka ner i dessa förvaringslådor, där de kommer få ligga i väntan på att få nya platser att placeras på. Utan en aning om vart de ska hamna härnäst. Inte vet jag heller.

Lägenheten är uthyrd, beskedet kom idag. Det känns skönt att det gick så fort att ordna, dessutom redan från första januari som vi önskade. Bara en hyra kvar här, sen får framtiden utvisa vart hyran ska betalas nästa gång. Men lite sorgligt är det också. 
Med ny hyresgäst bestämd, och banankartonger i hallen är det så konkret. Vi kommer inte leva innanför de här väggarna länge till... Vår första gemensamma lägenhet. 
Som det ser ut i dagsläget börjar vi det nya året med att vara hemlösa, muahahaha...
(Givetvis är inte det total sanning, eftersom mor och far lovat oss att få bo där tills det ordnat sig med lägenhet nere i Stockholmet. Men ändå. Ett stort TACK till mina fina föräldrar som alltid ställer upp dock! Ni är beundransvärda och helt fantastiska!) 

Annars så.. Syster har åkt ner till Småländska skogarna på semester för att kolla... nä, jag vet inte om jag får skriva det här ännu. Men iaf, hon har åkt på semester för att umgås med sina svärföräldrar, sin svägerska och ha det skönt! Tydligen ska hon en sväng på Ullared också, bara för att få vara med på TV ;) (Eller, kanske inte. Men hon ska dit!) Hoppas hon får en trevlig vecka!

Eftersom jag skrivit om de andra familjemedlemmarna måste jag lägga in en sak till min käre bror också: Jag saknar dig!! Får jag sova hos dig på lördag? ;) Ringer imorgon. Kram!

Sådär, nu lägger jag ner för idag. Ögonen blir så "svidiga" efter allt internetsurfande. 

Sov gott!
/Annalunda

1 kommentar:

  1. Hej vännen
    Ja som du såg har Erik blivit sjuk. Bara att vänta och se om de blir med knorr. Det snurrar på hans skola... Jag som äntligen ska återgå till arbetet.. Får se hur länge jag och gubben står på benen nu.
    Jag har lagt in din blogg som länk. Du får om du vill går så bra så....
    Många kramar.
    Din vän
    Nina

    SvaraRadera