torsdag 26 november 2009

Storstädning!




Mattor skakas, sängkläder vädras, disken får sig en omgång och dammtrasan viftar vilt. Tvättmaskinen log välkomnande när jag äntligen gav också den lite arbete.

I år ska det fuskas med adventspynterierna. Jag brukar alltid hålla hårt på att aldrig sätta upp en julstjärna eller ställa fram en adventsstake förrän första advent, men i år kommer mysbelysningen inte få sitta upp lika länge så det är lika bra att passa på!

Robert arbetar, helt ovetandes om mina rackartyg. För att spetsa på känslan ytterligare har jag införskaffat glögg, mandlar och pepparkakor. 

Jag hoppas han blir glad!

Och jag är redan glad - Jag lyssnar på Counting Crows och är mästare över dammet!

Så, städa klart, sen "advänta" på att herrn ska komma hem.
















/Anna

1 kommentar:

  1. Jag har inte ens börjat...Du får gärna komma och fortsätta här...
    Kram

    SvaraRadera