torsdag 12 november 2009

Steg.



Så här är det: Sollefteå är fantastiskt på många vis. Jag har min familj här, många goda vänner och jag tycker stan är fin och trivsam. 

Men. 

Jag vill utvecklas, jag vill ha mer. Jag vill se mer, göra mer. 

Redan nu har jag fått gå ner i timmar på min arbetsplats, och efter nyår vet jag inte om det finns möjlighet att jobba kvar. Dessa nedskärningar... Robert är helt arbetslös och får inte napp någonstans, det finns helt enkelt inte några jobb snart!

Därför har vi beslutat oss för att röra på oss. Jag har sökt ett jobb i Stockholm som jag hoppas hoppas hoppas att jag får! Därnere finns lite fler möjligheter, både gällande arbetsmarknad och utbildning. Kulturlivet är bredare, det finns chans att träffa fler musiker för diverse projekt som både jag och Robert är sugna på. 

Idag sa vi upp lägenheten. Utan att veta svaret på min arbetsansökan. Utan att veta någonting egentligen, mer än att det är dags för förändring. Ny riktning. 

Vi tog ett steg, och jag är både skraj och exalterad!

Jag kommer sakna mina arbetskamrater något otroligt! Jag kommer sakna min familj och mina vänner än värre! Men ingenting försvinner, det blir bara lite annorlunda.

Låt detta gå bra....
/Annalunda


2 kommentarer:

  1. Det är klart att det går bra! Jag tycker att ni är jättemodiga, det är inte alltid lätt att ta ett sådant steg då man gärna stannar kvar i den "bekväma" situationen man befinner sig i. Jag är så STOLT över er!! //lillfjant

    SvaraRadera
  2. Blir det Annorlunda eller ANNAlunda??;)

    SvaraRadera