torsdag 8 april 2010

En fralla.

Imorse vaknade jag upp med ett gammalt minne.


Vi fick besök under lågstadiet av några som hade något slags uppträdande. En kille och en tjej (eller kan det varit fler?). Hur som helst - De blandade allvar och skoj, spelade gitarr och sjöng. En av låtarna kommer jag ihåg än idag.


En för alla, alla för en
Om du tappar taget, så kommer du igen.
Tillsammans är vi starka, framåt ska vi gå.
Vi blir bara flera, stora och små.
En för alla, alla för en.
En för alla, alla för en.
.........
En f-ralla!


Och de började skoja om frallor.
Jag minns att jag tyckte det var roligt.


/Annalunda

1 kommentar:

  1. Det var kul! Roligt att man minns hela sånger ibland. Jag har en låt som aldrig lämnat mig heller som vi sjöng i en kör för länge länge sen. Den lärde jag ut till en mellanstadiekör på praktiken. Kommer att framföras under min ledning på deras vårkonsert. Det är kul att liva upp såna minnen :)

    SvaraRadera