onsdag 28 april 2010

Ett till!

Nu rackarns blir det inlägg thär!

Min arbetskollega Sandra är ute på ärenden och fick plötsligt stort sug efter kaffe. Som den underbara människa hon är ringer hon och frågar om hon ska köpa världens godaste latte till mig också!
Jag blev nästan rörd. Att hon tänkte på mig där i världen utanför kontoret. Det är fint!

Jag blir så glad när människor bjuder på sig själva. Slänger iväg det där leendet, väntar och håller upp en dörr trots att det är många steg kvar att gå, frågar hur man mår och verkligen vill veta svaret, erbjuder att köpa en latte.... Det finns massor med olika alternativ på små enkla medel att förgylla någon annans tillvaro.

Alltför ofta är människor i obalans på den där fronten. Vissa tänker bara på sig själva, medan andra fokuserar enbart på sina medmänniskor och glömmer bort jag-et. Svår balansgång. Men jag övar ideligen.

Tack är ett värdefullt ord. Alldelens gratis dessutom. Enkelt att säga när du får ta del av de där fina gesterna.

Hoppas Sandra kommer snart så jag får tacka henne.
Fina Sandra.
Tack!

Hur mår Du förresten? Vad gör dig glad? Vad gör du för att göra någon glad?

/Annalunda

2 kommentarer:

  1. Men Anna..det är ju för att Du e så underbar!! Man får ju bara tillbaka det man själv ger, eller hur?:)
    I morgon blir det åka av när vi ska dra till Elfvik på lunch i min cabbe! Du får ju nästan lägga upp en bild på dig då. Går det?
    Hoppas bara på solsken, då njuter man destomer..
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Ja, fina Anna, jag blir så glad jämt när jag läser din blogg. Det är så skönt att läsa om dina filosofier och annat som händer. Jag blir glad när folk tackar eller önskar mig en bra helg. Jag blir också glad när andra visar uppskattning för något som jag gör. T ex håller upp dörren eller tar upp en vante som nån tappat och ger tillbaka den. Det kan förgylla min dag :) Kram på dig vännen!

    SvaraRadera