måndag 26 april 2010

Trivsel på jobbet

Att jobba i reception är ett ganska ensamt jobb.
Då det inte finns någon växel här är mina uppgifter ganska få. Ta emot besökare, boka ett konferensrum här och en taxi där, skicka DHL ett par gånger i veckan... Perioderna emellan kan bli rätt så långtråkiga.
Efter att ha kollat mailen, ansiktsboken och diverse bloggar hundra gånger är jag ganska mättad på internätet. Därför är det så viktigt att ta fasta på de få roligheter som bjuds.

Kontorsservicekillarna, budet, post- och DHLkillarna, Sandra, han som busigt väser fram "tja" genom ett leende, hon som är godisberoende, skåningen, norrlänningen, engelsmannen, Help-deskmänniskorna, vikarien, han som alltid frågar hur helgen varit, cyklisten, tjejen som är i min ålder och så många andra underbara eller egendomliga människor ger mig små guldkorn att spara under dagen.

Tack för det! Tack till er som ser mig och inte bara en figur bakom en disk!
Jag uppskattar det verkligen!

/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar