måndag 5 april 2010

Laxpudding.



I helgen har jag och Robert haft middagsgäst. Påskmat måste ätas i sällskap, därför bjöd vi in Elina till vårt lilla påskbord. 


Herrn svepte ihop en cheesecake och ställde in i frysen. Sedan stekte han köttbullar, lagade underbar färskpotatis med lök och sockerärtor och toppade ägghalvor med majonäs och rom.


Jag gjorde en laxpudding. Förutom att det tog en stund att knåpa med så var det inte svårt och blev ruskigt gott! 


Alldeles för ofta tvivlar jag på mina kunskaper i matlagning, men då jag råkar få ihop något riktigt smaskens blir jag stolt som en tupp! I vanliga fall är det oftast Robert som är mästerkocken. 


Så, med detta sagt tänker jag värma på lite rester och njuta av de sista tuggorna.


Trevlig kväll!
/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar